מתאמנת וצמה והמשקל לא זז?

2014-04-30 12.18.07

 

"מתאמנת שעות בכל הכוח, ימים של צום ולא יורדת גרם… איזה תסכול"

תמר רשפה עלי בחמת זעם. "אף אחד לא הצליח להוציא אותי מהלופ הזה…"

 

אני: "בוודאי כבר אמרו לך לפני שכדי לרזות את חייבת לאכול. כשאת מרעיבה את הגוף שלך הוא מתגונן ומאט את קצב חילוף החומרים, הירידה במשקל הופכת קשה יותר ויותר."
למה זה קורה?

תקופת השפע בו המזון מצוי בכמויות גדולות ובזמינות גבוהה היא מציאות חדשה יחסית עבור האנושות. דורי דורות של בני אדם חיו (למעשה בחלקים גדולים של העולם עדיין חיים כך) תוך איום מתמיד  של בצורת או רעב. כך פיתח הגוף מנגנון שמאפשר הישרדות ממושכת יותר בתקופות בהן אין אוכל – מנגנון של חיסכון. המנגנון החכם הזה מופעל בכל פעם שאנחנו מרעיבים את עצמנו.

לכן הכלל הראשון כשרוצים לרדת במשקל הוא להזין את הגוף במזון איכותי, עשיר בויטמינים ומינרלים: ירקות בכל הצבעים ובעיקר המון ירוקים שמעבר לערכם הקלורי הנמוך הם מכיל כלורופיל (הצבען הירוק) שמבנהו דומה לזה של ההמוגלובין בדם ובהוא מסייע לשחרור הגוף מרעלים – דבר שמקל עוד יותר על החלמה ועל איזון משקל.

אגוזים שונים ושקדים שעשירים בחומצות שומן שהגוף זקוק להן  וכן גם קטניות ודגנים.

 

תמר, כמו רבים לפניה, נבהלה ממש כשהעליתי בפניה את הצורך לאכול אגוזים וקטניות ועוד יותר כשהתעלמתי מההערות החוזרות ונשנות על כמות הקלוריות שישנן בכל אחד מהמזונות הללו. אם לא די בכך הנחיתי אותה לצרוך לפחות 2 כפיות של שמן קוקוס ביום ו-2 כפיות של שמן המפ (שמן מזרעי קנאביס שמכיל את 3 קבוצות חומצות השומן – אומגה 3-6-9 בצורה מאוזנת בדיוק לצרכי הגוף).

דומה נמס בדומה – כדי להיפטר מעודפי כולסטרול ולהשתחרר מרקמת שומן יש לצרוך שמנים צמחיים בריאים ומאוזנים.

 

לשמחתי ולשמחתה של תמר היא הסכימה להמר על התזונה שהצעתי, אפילו מיתנה מעט את משטר האימונים כדי לאפשר לגוף להתאושש. התוצאות לא איחרו לבוא. היא אפילו לא יכולה לנחש עד כמה ההצלחה שלה מהווה השראה גם עבורי.

 

המון ירקות, אל תחששו גם מפירות, שמנים צמחיים שאינם מעובדים: שמן המפ, שמן זית, שמן קוקוס, אגוזים, שקדים, קטניות וקינואה  וכמובן מים – אתם מסודרים לקיץ!