להרגיע מעי רגיז ב- 5 צעדים פשוטים

טיפול טבעי במעי רגיזאם אתם נמנים על אותם אנשים שהבטן שלהם מנהלת את חייהם. כל יציאה שלהם מהבית כרוכה בחשש ובכל מקום אליו הם מגיעים הם קודם כל מחפשים את השרותים….
אם ברגעים הכי אינטימיים שלכם המוזיקה שנשמעת היא המיית הבטן, סביר להניח שאתם סובלים ממעי רגיז.
כמה שינויים פשוטים באורח החיים עשויים לחולל שינוי בחיי היומיום שלכם, זאת עוד לפני שנעזרתם בייעוץ וטיפול מקצועי.

פעילות מעי עצבנית ולא שקטה מושפעת מאוד מאופייה של התזונה שלכם. יתכן שאתם רגישים לסוגי מזון מסויימים או שבמערכת העיכול שלכם חסרים אנזימים שתפקידם לפרק סוגי מזון מסויימים. המזונות הראשונים שעליכם לנסות להוריד מהתפריט הינם מוצרי החלב. חלב (גם חלב עזים) מכיל סוכר חלב ששמו לקטוז. לאנשים רבים חסר האנזים לקטאז שתפקידו לפרק את הלקטוז, דבר שגורם להפרעות עיכול רבות במידה והם מתמידים בצריכת מוצרי חלב.
אם סילוק מוחלט של מוצרי חלב מהתפריט הינו משימה קשה מדי עבורכם אתם יכולים להיעזר בתוספים שמכילים לקטאז, אם כי בכל מקרה נראה לי שעדיף לפחות לתקופת מה לנסות להימנע ממוצרי החלב כדי לוודא שהם אכן שורש הבעיה.

מוצרים רגישים שעלולים לגרום לרגישויות הינם מוצרים מכילי חיטה: לחמים, עוגות, עוגיות, ביסקוויטים, חטיפים מתוקים וחטיפי אנרגיה וחלק גדול מדגני הבוקר. כדאי תמיד לבדוק את מרכיבי המוצר כדי להיות בטוחים לגבי תכולתו.
ביצים, בוטנים, שומשום ומוצריו ואפילו תפוחי עץ עלולים לגרום לרגישויות כאלה.
אם אתם מזהים סוג מזון שאתם צורכים באופן קבוע נסו להימנע ממנו לתקופה של לפחות 5-6 ימים ולבדוק אם חל שיפור בהרגשתם. נסו להיפרק בכל פעם מסוג מזון אחד בלבד.

סדר אכילה נכון עשוי מאוד לשפר את התחושות בבטן. רובנו מורגלים ליהנות בסוף הארוחות מקינוח מתוק, אולם סוכרים (גם סוכר פירות) לאחר ארוחה חלבונית גורמים לתסיסה ולשיבוש בתהליכי העיכול התקינים. אכילה של מנת פרי ע-20 דקות לפני הארוחה עשוייה לשפר את תהליך העיכול ולהקל על מעי רגיז.

אנזימים הינם זרזים של פעולות כימיות שונות בגוף. אנזימי העיכול מזרזים את פעולת פירוק המזונות השונים לרכיבים בהם יכול הגוף להשתמש להפקת אנרגיה, בניית רקמות וייצור חומרים חיוניים לתפקודו. במקרים רבים כאשר המעי רגיז הדבר נובע מהצטברות מזונות שלא התפרקו דיים בשל מחסור באנזימים מתאימים. כדי לסייע למערכת העיכול שלוב לתיפקודו תקין ניתן להשתמש בפורמולות של אנזימי עיכול המצויות בחנויות הטבע . לעיתים די בכך כדי להשיג הקלה גדולה.

במערכת עיכול בריאה מתקיימת אוכלוסייה גדולה ביותר של חיידקי מעיים ידידותיים. חיידקים ידידותיים אמורים להתיישב על סיבים הצמודים לדפנות המעיים, לשמש קו הגנה ראשון של מערכת החיסון שלנו בכך שהם מונעים חדירה שש גורמי מחלות דרך מערכת העיכול אל זרם הדם. חיידקי המעיים הידידותיים אף מייצרים ויטמינים מקבוצת B בחיוניים לשפעול של אנזימים ולחילוף החומרים התקין בגוף. לחיידקים הידידותיים תפקידים משמעותיים נוספים בשמירה על בריאות פיזית ורגשית ובהבטחה של חיים ארוכים ואיכותיים. כדי לשמר אוכלוסיית מעיים בריאה ופעילה אנחנו זקוקים לתזונה טבעית ונטולת כימיקלים ועשירה בסיבים תזונתיים.
אנחנו יכולים לתמוך באוכלוסיית המעיים ולהעשיר אותה על ידי צריכה של תוספים פרוביוטיים שמכילים חיידקים כאלה. למי שחושש כדאי לשים לב שחיידקי המעיים הידידותיים אינם נספגים בגוף, הם נשארים בתוך המעיים ולמעשה "מדפנים" את דפנות המעי.

אימוץ של העקרונות שהזכרתי הינו צעד משמעותי לשיפור איכות החיים ותיפקוד המעיים. רוב האנשים יחושו הקלה משמעותית בתופעות של מעי רגיז במידה ויקפידו על שינויים אלה.
למקרים עקשניים נוכל להתאים בקליניקה תזונה, צמחי מרפא וטיפול תומך שיביא לפתרון מלא של תופעות המעי הרגיז.
לבריאות!

לרכישת מוצרי פרוביוטיקה: הכנס לאתר