הכוונה תזונתית

הכוונה תזונתית

תזונה נכונה הינה מפתח לבריאות מאוזנת.
כולנו יודעים היטב שצריכה להיות התאמה בין הערכים הקלוריים הנצרכים על ידינו לבין אלה שאנו מוציאים לצורכי הקיום והפעילות שלנו. כאשר נשמרת התאמה זו אנו מציליחים לשמור על משקל קבוע.
אתגר גדול יותר הוא  בחירת המזונות הנכונים לצרכים המטבוליים של הגוף. להווי ידוע שסוגי מזון מסויימים עשויים להמריץ את המטבוליזם ואחרים מאטים אותו. התאמת התפריט האופטימלי נעשית לאחר איבחון מדוקדק, שלילת רגישויות מזון, בחינת חוסרים/עודפים, התוודעות לצרכים יחודיים של הגוף.
אורח חיים הינו גורם נוסף בבחירתו של התפריט. גם אם אנו מודעים לעדיפות שינה לבחירתם של מזונות מן הצומח הרי ישנם אנשים שהכנת מזון  מהווה עבורם עול שמקשה על ההתמודדות. ניתן בהחלט  להרכיב תפריט שמורכב ממזונות "מהירים"  אך איכותיים ועתירים בערכים חיוניים.

תפריט הרזיה  "מהיר" לדוגמא:

ארוחת בוקר:
מיץ אשכוליות סחוט
פרוסת לחם שיפון מלא, ללא שמרים (או טוסט) – ממרח טחינה גולמית מלאה
1/2 ביצה קשה, עלים ירוקים, מלפפון ו-2 עגבניות שרי
ארוחת ביניים:
2 תמרים יבשים ו-5 שקדים לא קלויים
ארוחת צהריים:
מעטפת לחמניה מקמח מלא (ללא התוכן)
ממרח מיוקל 5%, 150 גר' חזה עוף בתנור (ללא עור)
עלי חסה, 3-4 עגבניות שרי, 3-4 זיתים שחורים או מללפפון חמוץ
ארוחת ביניים:
תפוח עץ ו-5 שקדים או אגוזי מלך, לא קלויים
ארוחת ערב:
1/2 שקית תערובת ירקות (חסה, כרוב, גזר) + תבלינים, 1 כפית שמן זית ולימון
גרגרי חומוס, תערובת ירקות סנפרוסט, פרוסות בטטה אפויים בתנור על נייר אפייה + פלפל גרוס, מלח, מעט שמן זית.
ניתן להוסיף 2 כפות טחינה מוכנה (רצוי הכנה ביתית של טחינה משומשום מלא)

תה ירוק + ג'ינג'ר, קמומיל ושומר.
1 -2 כוסות קפה שחור , ללא סוכר