רפואה טבעית אינטגרטיבית

הרפואה הטבעית האינטגרטיבית הינה רפואת העתיד

הרפואה הטבעית האינטגרטיבית, משלבת גישות טיפול טבעיות שונות ממסורות מגוונות מן המזרח והמערב. נטורופתיה, שעל פי תפיסה מערבית התפתחה לפני כ-200 שנה בגרמניה ומשם התבססה במערב כולו, יחד עם הרפואה הסינית. כך גם גישות טיפול שהתפתחו בקוריאה, הרפלקסולוגיה ששורשיה מגיעים הן למזרח אסיה והן למצרים הקדומה. גישות טיפול באמצעות צמחי מרפא, צמחים מערביים המשולבים עם צמחים אשר משמשים ברפואה האיורוודית וברפואה הסינית.

בגישה זו אנו רואים את האדם ולא רק את המחלה. לכן, הגישה האינטגרטיבית מחוייבת להתאים את עצמה לגישות הרפואה הקונבנציונלית במטרה לשלב בין שני העולמות – מזרח ומערב, גוף ונפש וליצור טיפול מקיף ושלם, רפואה שלמה, הוליסטית.

הגישה האינטגרטיבית מבוססת על תורתו של הרופא האמריקאי ד״ר אלי ג׳ונס. ד״ר ג׳ונס, התמחה במשך 44 שנה בטיפול בחולי סרטן. ככל שהעמיק בעבודתו, כך הגיע למסקנה שריפוי עמוק ואמיתי רק בגישות הקונבנציונלית אינו אפשרי.

ד״ר ג׳ונס הסביר שגופנו מפתח את התחלואה הכרונית כדי להתאים את עצמו לתמורות המהירות ולרמת הלחצים הגבוהה בעידן המודרני. על פי גישתו, יציאה ממצב כרוני תתאפשר על ידי פעולות איזון וחיזוק אנרגיית החיים בשלושה מישורים:

  • איזון חומר החיים – בריאות מערכת העיכול, תזונה ונשימה
  • נוזל החיים – איזון המערכת ההורמונלית וההולכה העצבית
  • רוח החיים – עבודה על דפוסי חשיבה, דפוסים התנהגותיים, תפיסות ורגשות

כדי להשיג את כל אלו, תמך ד״ר ג׳ונס בטיפולים במגע, בתזונה, תנועה, טכניקות נשימה ובעבודה עם צמחי מרפא המאפשרים לגוף ולנפש להסתגל ולהתמודד ביעילות עם האתגרים הבריאותיים.

יתרונה הגדול של הרפואה האינטגרטיבית היא בכך שהיא מתייחסת באופן אישי לכל מטופל ומתאימה את הרכבו של כל טיפול לצרכים המיוחדים של האדם המטופל.

גישה זו מציבה בפנינו אתגר מקצועי בכל פעם מחדש. עלינו למצוא את הדרך הטובה ביותר עבור המטופלים שלנו. בעולם בו הכל דינמי ומשתנה אנו מחויבים לחפש דרכים חדשות, להיעזר בפרוטוקולים של רופאים או מטפלים אחרים, להתעדכן במחקרים חדשים, על מנת להעניק למטופלים שלנו את ״חבילת הטיפול״ המיטבית להחלמה מלאה וטובה.

סימוכין:

Eli Jones – wikipedia

 

Cancer: Its Causes, Symptoms, and Treatment

Definite Medication: Containing therapeutic facts gleaned from forty years practice – 1911

 

צרו קשר

× דברו איתנו