חיידקים טובים

אוכלוסיית חיידקי המעיים, המעיים והמוח – מה הקשר?

לתפקוד בריא של מערכת העיכול יש קשר ישיר לשיפור תפקודם של ילדים הסובלים מהפרעות קשב ואפילו על ילדים שאובחנו עם ליקויים אורגניים של מערכת העצבים (אוטיזם, הפרעות קשב, היפראקטיביות).

בריאות המעיים משפיע גם על הפרעות רגשיות (דיכאון, שינויים במצב הרוח, חרדה,הפרעות שינה, קשיי ריכוז) במבוגרים וכן על מצבים של עייפות, כאבים שונים ובהם כאבי ראש כרוניים, הפרעות שינה, דלקות מפרקים, קשיי ריכוז ומה לא…

הנושא הזה ״מזנב״ מזה שנים בשולי המחקר. מטפלים וגם רופאים המרשים לעצמם לחרוג קצת מהמסגרת המקובלת ולנסות את הכיוון התזונתי, את ההתבוננות ביחסי הגומלין שבין מערכת העיכול לתפקודים השונים, מציעים למטופליהם את הדרך הזו.

הקשר בין חוסנה של אוכלוסיית המעיים הידידותית (חיידקי תסיסה ידידותיים במעיים) לבין מצבו הבריאותי של האדם (בעיקר: הפרעות קשב, מתח, עצבנות, חרדה, הפרעות שינה, כאבי ראש, כאבי מפרקים ואפילו אוטיזם) הובן לפני שנים רבות.

כיום, ברור לנו לחלוטין שאוכלוסייה בריאה ועשירה של חיידקי מעיים מהווה את קו ההגנה החיסוני הראשון של הגוף. החיידקים הללו הינם יצרנים של ויטמינים מקבוצת B ובמיוחד B12 – קבוצת ויטמינים חיונית לתפקודים השונים ובעיקר מהווה גורם משפעל לאנזימים – זרזים של תגובות כימיות החיוניות לקיום, בין השאר לתפקוד מערכת העצבים, ייצור חלבונים, עיכול פחמימות, עיבודן של חומצות שומן ועוד.

התזונה המערבית המתועשת ועתירת הפחמימות הפשוטות גורמת לפגיעה מתמשכת באוכלוסיית החיידקים הידידותיים ואף בסיבים המהווים עבורם קרקע מזון והשתרשות על דפנות המעי. כתוצאה מכך, הדפנות הבררניות באופיין מאפשרות לחלקיקים זעירים של מזון שלא עברו תהליך פירוק מלא במערכת העיכול לחדור לזרם הדם. חלקיקים זעירים אלה מזוהים על ידי הגוף כגורם התוקף אותו והגוף מגיב בתגובות חיסוניות כמו אלרגיה או התפתחות של דלקות מקומיות, תגובות רגישות למזון כמו עייפות, כאבי ראש או כאבים אחרים, עצבנות, קשיי ריכוז, הפרעות קשב ותגובות אחרות – כל גוף על פי מבנהו והרגישויות הייחודיות לו.

אז אם אתם הורים לילדים הסובלים מתסמונות שקיים בהן רקע עצבי (כמו הספקטרום האוטיסטי, אוטיזם, היפראקטיביות) – שינוי תזונתי הוא צעד ראשון לשיקום מערכת העיכול ולשיפור התוצאות של ילדיכם.
אם אתם מבוגרים המרגישים שחוקים, עייפים, עצבניים, לא מרוכזים – נכון הדבר גם לגביכם.

כאמור, השינוי התזונתי הוא רק הצעד הראשון ובצידו אנחנו מתאימים תהליך שלם בדרך לשיקום מערכת העיכול ומערכות הגוף השונות.

עוד על הפרעות עיכול

טיפול טבעי בקרוהן

טיפול טבעי בקוליטיס

טיפול טבעי באבנים בכיס המרה

רגישות לגלוטן? זה הרבה יותר נפוץ משחשבתם…

חיידקים טובים

להרגיע מעי רגיז ב-5 צעדים פשוטים

מה הקשר בין צריכת מזון מעובד להפרעות קשב?

צרו קשר

× דברו איתנו