טיפול טבעי באבנים בכיס המרה

ניתן למנוע הישנות אבנים במרה

כיצד נוצרות אבנים בכיס המרה וכיצד אפשר למנוע היווצרותן?

כ-80% מאבני המרה נוצרות כתוצאה מהתגבשות של כולסטרול. 20% הנותרים נוצרות דווקא ממחסור ברכיבים האחרים של נוזלי המרה (בילירובין או מלחי מרה). גודלן של האבנים הנוצרות בכיס המרה נע בין גודלו של גרגר ואף יכול להגיע למימדים של כדור פינג פונג.

הפרעה תפקודית וכאבים עזים נגרמים כאשר גבישים שנוצרו חוסמים את תעלת המרה – זו שמוליכה את נוזלי המרה אל המעי הדק. חסימה יכולה להיווצר גם בדרכי המרה בכבד עצמו (הכבד הוא האחראי לייצור נוזלי המרה). חסימת התעלה גורמת להיווצרות לחץ המלווה בכאבים חזקים ובהמשך לדלקת אשר עלולה לפגוע בכבד ואפילו בלבלב.

את אבני המרה אפשר להמיס באמצעות פורמולות ייעודיות של צמחי מרפא, בליווי תזונה אשר מקלה על התהליך. במצבים רבים אפשר לבצע תהליך קצר (24 שעות) אשר במהלכו ״נסחטות״ אבני המרה החוצה. זהו תהליך המתבצע בבית תוך הנחייה וליווי נטורופתי מקצועי.

כדי למנוע מאבני מרה חדשות להיווצר כדאי לאמץ תזונה מתאימה:

  • תזונה המבוססת על ירקות ופירות
  • צמצום משמעותי בצריכת מזון מן החי ומזון עשיר בשומן מן החי תפחית היארעות של תהליכים דלקתיים בגוף
  • צריכת מזונות עשירים בסיבים תזונתיים יסייעו בספיגת כולסטרול המיוצר ע״י הכבד ויסייעו בפינויו מהגוף. כתוצאה מכך, רמת הכולסטרול תרד ונוזלי המרה יעשו דלילים
  • צריכה של פטריות מרפא ובעיקר מסוג ״פליאורוטוס״ תזרז את תהליך פינוי עודפי הכולסטרול מהגוף, תסייע בשיפור יעילות התפקוד של הכבד ובטיפול בכבד שומני

גם במקרה זה פעילות גופנית עקבית תסייע בשימור הבריאות והפחתת רמות הכולסטרול.

 

בכדי למנוע הישנות אבנים בכיס המרה תעזרו ב״תרופות ביתיות״:

  • שתיית משקה מ-1/2 לימון, כפיות שמן זית ו-1/8 כפית שום כתוש מידי בוקר
  • שתיית כפית שמן קצח בכוס מים חמים מדי בוקר על קיבה ריקה
  • שתיית כפית עד שתיים מתערובת שנעשתה מחלקים שווים של זרעי קצח טחונים ודבש באיכות גבוהה מדי בוקר

לדילול המרה

יש לצרוך 3 כפיות גרגרי לציטין מידי יום.

השאירו פרטים ועמרית תיצור אתכם קשר חזרה

לסיכום

כדי להקל על הדלקת, לנקות את הכבד, ל״סחוט״ אבנים מכיס המרה ולהקל על העיכול מומלץ לערבב כפית אבקת כורכום טרי בכוס מיץ סלק ולשתות מדי יום.

בעונת הארטישוק ניתן לנקות את דרכי המרה על ידי שתיית שתי כוסות מי בישול של ארטישוק מידי יום – לא הכי טעים…אך מאוד בריא!

בטיפול במרפאה, לאחר אבחון והתאמה אישית של הדרך המתאימה ביותר לצרכי המטופל תקבלו פורמולות צמחי מרפא וגם טיפול ממוקד ל״סחיטה ושטיפה״ של האבנים החוצה, על פי שיטתה של ד״ר חולדה קלארק.

אם תסתכלו בתמונה המצורפת תיראו במו עיניכם ערימה של אבני מרה. אלה יצאו דרך מערכת העיכול של מטופלת שלי במהלך טיפול ייעודי שהעברתי לה, הטיפול הטבעי נבחר בעקבות החלטתה לוותר על התערבות כירורגית – ניתוח.

אנשים רבים אינם מודעים לעובדה שניתן להוציא את אבני המרה החוצה בתהליך פשוט ובטוח. אבני מרה עלולות להיווצר בכיס המרה שלנו במשך שנים מבלי להפריע במיוחד. אך כשהן מתחילות להציק הסבל גדול ממש!

ברפואה נהוג לכרות את כיס המרה יחד עם כל התכולה המיותרת שהצטברה בו ובכך לכאורה לפתור את הבעיה. אז נכון, הכאב, סביר להניח, יפסק וגם לא תהיה עוד סכנה להיתפתחות דלקת – כי האיבר אינו נמצא בגוף. אולם, האם באמת פתרנו את העניין לחלוטין?

האם באמת ניתוח הוא תמיד האופציה הבטוחה ביותר ותמיד נטולת סיבוכים? לאחר ניתוח כריתת כיס מרה ייקח על עצמו הכבד את תפקידו של כיס המרה. הכבד הוא האיבר שמייצר את מלחי המרה והוא מעביר אותם לאחסון ולהעברה לתוך מערכת העיכול.| אצל חלק מאיתנו קורה שמלחי המרה הופכים צמיגים והם מצטברים ומתגבשים בתוך כיס המרה ולעיתים אף בצינורות ההולכה בכבד, מה שמסכן את תפקודו התקין.

לאחר ניתוח להוצאת כיס המרה מומלץ לצרוך תזונה מופחתת שומן ולהקפיד בכלל על אורח חיים בריא הרבה יותר. רבים מהמנותחים אכן משפרים את אורח חייהם לתקופת ההחלמה ומעטים מצליחים להתמיד באורח חיים זה.

מה קורה בתהליך הטבעי לטיפול באבני כיס המרה?

בשלב הראשון, לאחר איבחון והבנת אורח החיים של האדם, נקבעת תזונה שמסייעת למנוע החמרה של המצב ובורב המקרים אף למנוע את הכאבים ואת ההתקף הבא. במקביל מותאמת למטופל פורמולה של צמחי מרפא במטה הן להקל על תחושת אי הנוחות והן להוריד את הצמיגיות של מלחי המרה ולתמוך בתפקוד הבריא של הכבד. התאמות נוספות לתזונה עשויות, כפי שקורה במקרים רבים, להקטין ולמוסס אט אט את אבני המרה (ש-80% מהן עשויות מכולסטרול).

בשלב השני נעשה תהליך ניקוי שאורך כ-20 שעות ובמהלכו נפלטות האבנים מהגוף – דרך מערכת העיכול. לאנשים שגופם פיתח אבני מרה, מומלץ מאוד להקפיד על אורח חייהם, להתייחס להיבטים הרגשיים הקשורים בתפקוד הכבד וכיס המרה (כעסים, מרירות, מתח נפשי גבוה) ולנסות למתן תגובות אלה.

אפשר לראות באיתותים אלה של הגוף סימן אזהרה למידת הנזק שתחושות רגשיות קשות גורמות למערכת שלנו. בנוסף, מומלץ לחור על תהליך הניקוי פעם או פעמיים בשנה כדי להבטיח תפקוד אופטימלי של מערכות חיוניות אלה.

צרו קשר

× דברו איתנו