טיפול טבעי בריפלוקס ובהפרעות עיכול

טיפול טבעי בריפלוקס, כרוך בשינוי או שיפור תזונה, בהתאמה של צמחי מרפא, אבקה של פטריות בעלות סגולות ריפוי ספיציפיות למערכת העיכול ובמקרים רבים מאוד גם תכשירים פרוביוטיים (חיידקי ידידותיים) אשר מאזנים את תיפקוד מערכת העיכול בלל.בדרך כלל כדאי וחשוב להתייחס גם להיבטים הרגשיים. ריפלוקס, במקרים רבים, מבטא את הקשיים שיש לנו להתמודד עם אתגרים או לחצים שאנו נתקלים בהם בחיינו. המתח והקושי עשויים להתבטא בהפרעות עיכול שונות שהריפלוקס אחת האופייניות שבהן.

במקרים אלה, במיוחד כדי למנוה נזקים אחרים, חשוב לתת מענה הולם גם להתמודדות הרגשית. לסיכום: צרבת ואי נוחות בוושט ובבית החזה – לכו לאיבחון מקיף בשתי הגישות ואז תנו מענה מקיף טבעי ומועיל.

* ריפלוקס – עליית מזון בלתי מעוכל במעלה הוושט GERD – Gastroesophageal reflux disease

"שימו לב לפעמים אנחנו חווים ריפלוקס בשל עלייה של חומצה או תכולה מהקיבה אך לעיתים התחושה היא סימפטום להפרעה אחרת – חשוב עבור איבחון מקיף ברפואה הקובנציונאלית ובמקביל עם מי שמאבחן ברפואה טבעית. לפעמים מה שלא רואים משם – רואים מכאן ולהיפך. כשהדברים נוגעים בבריאות שלנו משנה זהירות הוא שם המשחק".

צרבת כרונית, ריפלוקס ושבר סרעפתי – החלמה באמצעות הרפואה הטבעית

דיקור, הומאופתיה ותזונה מספקים מענה אפקטיבי במצבים כרוניים של צרבת, ריפלוקס ושבר סרעפתי. מטופלים שסבלו מהתקפי בחילות, הקאות וצרבות חוזרים ונשנים ואובחנו כסובלים משבר סרעפתי, החלימו בעזרת סדרה של טיפולי דיקור סיני וטיפול נטורופתי.

תסמינים של הפרעות קיבה – ושט וריפלוקס* נפוצים במידה רבה עד כי הסובלים אינם מתייחסים למגוון התופעות הלא נעימות הללו כמחלה. חלקם אף נמנעים מטיפול בתסמינים וסובלים מהם לאורך שנים.

על פי הערכות 5%–7% מן האוכלוסיה במערב, בכללם ילדים, סובלים מהתקף יומי של צרבת או עליית חומציות בוושט ו-19.8% חווים התקף כזה לפחות אחת לשבוע. למרות ההתייחסות השאננה של חלק גדול מהסובלים, מדובר במחלה כרונית שהמשכותה לאורך זמן עלולה לגרום לנזקים חמורים באזור הוושט.

הרפואה הקונבנציונלית מציעה פתרונות, החל מנוגדי חומצה ועד התערבות כירורגית, במצבים קשים של ריפלוקס או שבר סרעפתי.

במהלך הטיפול הטבעי מותאמת לכל מטופל תזונה אופטימלית למצבו ותוספי מזון לשיקום מערכת העיכול, בהם תכשיר פרוביוטי להעשרת אוכלוסיית החיידקים הידידותיים במעיים (חיידקים אלה חיוניים לתפקוד התקין של מערכת העיכול בכלל ומשמשים חלק מקו ההגנה החיסוני הראשון גוף), אנזימים לסיוע בתהליך העיכול ועוד. עוד מותאמת לכל מטופל פורמולה הומאופתית אישית לאיזון פעילות הקיבה והוושט. בנוסף – סדרת טיפולי דיקור המאזנת את מערכת העיכול ויוצרת בגוף תנאים לתיקון של השינויים בסגר הקיבה העליון, ברמת חומציות מיצי הקיבה ובתפקוד הוושט. לטיפולי הדיקור השפעה מיטיבה על מערכת העיכול בכללה ועל תקינות תהליך העיכול.

סובלים מהפרעות עיכול? זה הזמן ליצור קשר לקביעת פגישת טיפול טבעי בכל בעיות העיכול

ריפלוקס טיפול טבעי

אחד המטופלים הראשונים שהגיעו אלי, לפני יותר מ-20 שנה, היה בחור בשנות ה-30 שבמהלך חופשת סופשבוע עם משפחה וחברים הרגיש צרבת והחל להקיא. כמובן שהכינו לו תה ומים, דאגו שלא יתייבש אבל ההקאות לא פסקו. את הצרבת, כך אמר הכיר כבר תקופת מה ולא התייחס אליה.

בתום אותו סוף שבוע מצא את עצמו מאושפז בבית חולים עם אבחנה של התקף לב, זו הסיבה שאנינו יכולים לפתור תסמינים, גם אם הם נראים מאוד ברורים, כמשהו זניח –לפני החלטה על כל טיפול טבעי או קונבנציונאלי חשוב להתעקש על אבחון מקיף.

לאחר שקיבלנו אבחנה ברורה ומוסמכת ואנחנו אכן בטוחים שאנחנו מתמודדים עם ריפלוקס יוכל הטיפול הטבעי לתת מענה מעולה ומרפא.

התקף ריפלוקס

אף פעם לא סבלת מצרבות, ריפלוקס ואפילו אינך ידע/ת מה זה? אך פתאום התחיל כאב במרכז החזה, תחושת צריבה ואי נוחות?

רובנו ניבהל ממש – תסמינים של אי נוחות בבית החזה עלולים להצביע על בעיה קרדיולוגית אך בהחלט יכולים להיות תסמין להפרעה במערכת העיכול העליונה. אם תחושת אי הנוחות אינה מלווה בתסמינים נוספים כמו הזעה, כאב ביד שמאל ובלסת התחתונה בצד שמאל, שינויים בדופק וכד'. קחו מספר דקות להירגע, שתו מים עם לימון או מי עם סודה לשתייה עם לימון וקחו כמה נשימות עמוקות.

אם ההתקף נרגע מה טוב. במידה ולא פנו למוקד הרפואי הקרוב – ראשית חשוב ביותר לשלול בעיה בלב.

סודה לשתיה להתקף ריפלוקס

למה סודה לשתייה? ראשית למוצר הפשוט והזול הזה (תמיד תעדיפו כזה שאינו מכיל אלומינים – תימצאו אותו בחנויות הטבע) יש המון סגולות טובות כדאי שיהיה בבית. אבל, סדה לשתייה יוצרת סביבה בסיסית – אלקלית (ההעיפך מחומציות). כאשר פתאום מתחיל התקף ריפלוקס חומצה מהקיבה עולה במעלה הוושט. מים מהולים בסודה לשתייה יסתרו את החומצה ויחזירו את אזור הוושט לאיזון. הפתרון כמובן מיידי וזמני ורצוי להתחיל לטפל בעניין מהר ככל האפשר.

הרפואה הקונבנציונאלית תספק תרופות שיסתרו בדרך קבע את החומציות אך לא יחזירו את התיפקוד של הקיבה לתקינות. תזונה לא נכונה ובעיקר מתחים וקשיים בהתמודדות רגשית הם אלה שמשבשים את תיפוד הסוגר העליון של הקיבה ובאזור נוצר תהליך דלקתי.

בטיפול הטבעי מותאמת תזונה משקמת, מוסבת תשומת לב מיוחדת להיבט הרגשי וליכולת להתמודד עם המתחים בצד צמחי מרפא ותוספי תזונה שמטרתם ריפוי הוושט והשבת התיפקוד התקין של הקיבה.

קראו עוד על…

טיפול לרגיעה איזון והתחדשות

טיפול משולב לחידוש והצערת עור הפנים

טיפול טבעי בסרטן על ידי שינוי גישה תזונתית

טיפול טבעי בקרוהן

טיפול טבעי בלחץ דם

טיפול טבעי בכולסטרול

טיפול טבעי לאיזון כולסטרול, טריגליצרידים וסוכר

צרו קשר

× דברו איתנו