מעי רגיז טיפול טבעי

אם אתם נמנים על אותם אנשים שהבטן שלהם מנהלת את חייהם. כל יציאה שלהם מהבית כרוכה בחשש ובכל מקום אליו הם מגיעים הם קודם כל מחפשים את השרותים….

אם ברגעים הכי אינטימיים שלכם המוזיקה שנשמעת היא המיית הבטן, סביר להניח שאתם סובלים ממעי רגיז.

כמה שינויים פשוטים באורח החיים עשויים לחולל שינוי בחיי היומיום שלכם, זאת עוד לפני שנעזרתם בייעוץ וטיפול מקצועי.

פעילות מעי עצבנית ולא שקטה מושפעת מאוד מאופייה של התזונה שלכם. יתכן שאתם רגישים לסוגי מזון מסוימים או שבמערכת העיכול שלכם חסרים אנזימים שתפקידם לפרק סוגי מזון מסוימים.

מעי רגיז טיפול טבעי – כמה מוצרים שיכול להיות שאתם רגישים אליהם

מוצרי חלב

המזונות הראשונים שעליכם לנסות להוריד מהתפריט הינם מוצרי החלב. חלב (גם חלב עיזים) מכיל סוכר חלב ששמו לקטוז.

לאנשים רבים קיים חוסר באנזים לקטאז אשר תפקידו לפרק את הלקטוז. חוסר זה גורם להפרעות עיכול.

אם סילוק מוחלט של מוצרי חלב מהתפריט הינה משימה קשה מדי עבורכם אתם יכולים להיעזר בתוספים המכילים לקטאז, אם כי בכל מקרה נראה לי שעדיף לפחות לתקופת מה לנסות להימנע ממוצרי חלב כדי לוודא שהם אכן שורש הבעיה.

השאירו פרטים ועמרית תיצור אתכם קשר חזרה

מוצרי חיטה

מוצרים העלולים לגרום לרגישויות הינם מוצרים המכילים חיטה: לחמים, עוגות, עוגיות, ביסקוויטים, חטיפים מתוקים, חטיפי אנרגיה וחלק גדול מדגני הבוקר. רצוי לבדוק את מרכיבי המוצר כדי להיות בטוחים לגבי תכולתו.

מעי רגיז טיפול טבעי – שיטת האלימינציה

ביצים, בוטנים, שומשום ומוצריו ואפילו תפוחי עץ עלולים לגרום לרגישויות כאלה.
אם אתם מזהים סוג מזון שאתם צורכים באופן קבוע נסו להימנע ממנו לתקופה של לפחות 5-6 ימים על מנת לבדוק אם חל שיפור בהרגשתם. נסו להיפרד בכל פעם מסוג מזון אחד בלבד.

סדר אכילה נכון עשוי מאוד לשפר את התחושות בבטן. רובנו מורגלים ליהנות בסוף הארוחות מקינוח מתוק, אולם סוכרים (גם סוכר פירות) לאחר ארוחה חלבונית גורמים לתסיסה ושיבוש בתהליכי העיכול התקינים. לעומת זאת, אכילה של מנת פרי כ-20 דקות לפני הארוחה עשויה לשפר את תהליך העיכול ולהקל על המעי הרגיז.

אנזימים

אנזימים הינם זרזים של פעולות כימיות שונות בגוף. אנזימי העיכול מזרזים את פעולת פירוק המזונות השונים לרכיבים בהם יכול הגוף להשתמש להפקת אנרגיה, בניית רקמות וייצור חומרים חיוניים לתפקודו. במקרים רבים, כאשר המעי רגיז, הדבר נובע מהצטברות מזונות שלא התפרקו דיים בשל מחסור באנזימים המתאימים. כדי לסייע למערכת העיכול לשוב לתפקוד תקין ניתן להשתמש בפורמולות של אנזימי עיכול המצויות בחנויות הטבע. לעיתים די בכך כדי להשיג הקלה גדולה.

חיידקי מעיים ידידותיים

במערכת עיכול בריאה מתקיימת אוכלוסייה גדולה ביותר של חיידקי מעיים ידידותיים. חיידקים ידידותיים אמורים להתיישב על סיבים צמודים לדפנות המעיים, לשמש קו הגנה ראשון של מערכת החיסון שלנו בכך שהם מונעים חדירה של גורמי מחלות דרך מערכת העיכול אל זרם הדם. חיידקי המעיים הידידותיים אף מייצרים ויטמינים מקבוצת B חיוניים לשפעול של אנזימים וחילוף חומרים תקין בגוף. לחיידקים הידידותיים תפקידים משמעותיים נוספים בשמירה על בריאות פיזית ורגשית ובהבטחה לחיים ארוכים ואיכותיים. כדי לשמר את אוכלוסיית המעיים בריאה ופעילה אנו זקוקים לתזונה טבעית, נטולת כימיקלים ועשירה בסיבים תזונתיים. אנחנו יכולים לתמוך באוכלוסיית המעיים ולהעשיר אותה על ידי צריכה של תוספים פרוביוטיים המכילים חיידקים כאלה. למי שחושש כדאי לשים לב שחיידקי המעיים הידידותיים אינם נספגים בגוף, הם נשארים בתוך המעיים ולמעשה “מדפנים” את דפנות המעי.

אימוץ של העקרונות שהזכרתי הינו צעד משמעותי לשיפור איכות החיים ותפקוד המעיים. רוב האנשים יחושו הקלה משמעותית בתופעות של מעי רגיז במידה ויקפידו על שינויים אלה. למקרים עקשניים נוכל להתאים בקליניקה תזונה, צמחי מרפא וטיפול תומך שיביא לפתרון מלא של תופעות המעי הרגיז.

לבריאות!

צרו קשר

× דברו איתנו