אבחנת פנים

אבחנת פנים על פי רפואה סינית

במאמר הקודם ראינו כיצד ניתן לזהות תכונות ונטיות של אדם באמצעות התבוננות במבנה הפנים ושיוכם לאחד היסודות: אש, אדמה, מתכת, מים ועץ. על פי אותה גישה ניתן להתבונן באיברי הפנים עצמם ולזהות תהליכים פתולוגיים בראשיתם. כל אחד מהאיברים מייצג יסוד ומהווה בסיס לאבחון של איברים פנימיים.

 

אבחנת פנים איזורי פנים

  1. מעי דק
  2. שלפוחית שתן
  3. לב
  4. כבד
  5. כליות
  6. בטן
  7. מעיים
  8. ריאות
  9. מערכת רבייה

 

יסוד האש מיוצג על ידי המצח

המערכות הפנימיות השייכות ליסוד זה הן הלב והמעי הדק

מרכז המצח – מעי דק והאזור שמעל לגבות משוייך ללב

כאשר גוון העור אדמומי או שניתן להבחין בו בכלי דם הבולטים במרקמם או בצבעם ניתן להסיק שהאדם מתמודד עם קושי רגשי או סובל מחוסר איזון בפעילות הלב. בקרבת אותו אזור ייצרו לחצים רגשיים אלו קמט קבוע בין הגבות.

שינוי בגוון העור באזור המצח המתבטא בתת גוון תכול-ירקרק מהווה אות אזהרה להתקף לב.

הופעה של הכתמה בין הגבות בגוון אדמדם-סגלגל מעידה על חסימת כלי דם כליליים.

כאשר מבחינים בשינויים פתאומיים אשר מלווים בתסמינים כמו שינויים בדופק, קוצר נשימה, לחצים באזור הראש, סחרחורות, כאבים בכתף או זרוע שמאל וכאב בצד השמאלי של הלסת יש לפנות מיידית לטיפול רפואי!

יסוד האדמה – מיוצג בפנים על ידי האף

האיברים השייכים ליסוד זה הם הקיבה, הטחול והלבלב.

צריכה של מזון כבד, שומני, חריף, עתיר סוכרים וכד׳ תבוא לידי ביטוי בהופעת פצעון בקצה האף, וכתוצאה מכך יופיעו הפרעות עיכול.

על מצב הקיבה ניתן ללמוד גם מהתבוננות על עצמות הלחיים – שינויים בגוון העור, הופעת פריחה ופצעונים, יובש וקילוף כל אלה יכולים להעיד על קושי בפירוק של חלבונים בקיבה, נטייה לצרבת או ריפלוקס.

יסוד המים – מיוצג באוזניים

האיברים השייכים ליסוד זה הם הכליות ושלפוחית השתן

טינטון (זמזום באוזן) יכול להעיד על ירידה ברמת האנרגיה של הכליות. טיפול בתזונה ואורח חיים להעלאת רמת האנרגיה עשוי להקל עליו.

על תפקוד הכליות אנחנו יכולים ללמוד מהאזור שמתחת לעיניים – הופעה של שקיות או כהות מתחת לעיניים יכולים להעיד על חולשה או עומס על כליות.

צידי המצח וקו אלכסוני שלהם אל הזווית הפנימית של העיניים מייצגים את שלפוחית השתן – נפיחות בזווית הפנימית של העין יכולה להעיד על עומס או חולשה או דלקת בשלפוחית השתן.

הכליות אחראיות על האנרגיה של המערכת ההורמונלית וזו מיוצגת באזור הסנטר. שיבושים בתפקוד ההורמונלי נראים בהתכהות וכתמים משני צידי הסנטר. עודף הורמוני מין טסטוסטרון או אסטרוגן יתבטא על הסנטר.

יש לשים לב במיוחד לקמט או קמטוטים לרוחב השקע מתחת לאף (פילטרום) אלה עלולים להעיד על שינוי ברחם/שחלות או בבלוטת הערמונית. במקרים אלה כדאי להיבדק כדי לשלול הופעת פיברואיד, ציסטה, גידול בערמונית.

חולשה מולדת של הכליות יכולה להתבטא בסנטר קטן ממדים או בגוון עור כהה באזור זה.

יסוד המתכת – מיוצג בפנים על ידי לחי ימין

האברים השייכים ליסוד זה הם הריאות והמעי הגס

כאן נוכל להבחין בפריחה קלה או גוון עור כחלחל אשר מעידים על אלרגיה נשימתית. בעיית עור כמו פצעונים מהווה סימן מקדים להצטננות.

ביטוי למצב המעי הגס ניתן למצוא גם קמטים שצידי הפה ובאזור שמעליהם – בחלקן הפנימי והתחתון של הלחיים נוכל ללמוד עוד על מצב הריאות.

יסוד העץ – מיוצג בפנים על ידי לחי שמאל

האברים השייכים ליסוד זה הם הכבד וכיס המרה

נימי דם או גוון אדמדם בסמוך לגשר האף מימין מתריעים על דלקתיות (עודף חום) בכבד.

כעס או יתר לחץ יגרמו להופעתם של כלי דם בולטים על לחי ימין. במידה והופיע גוון צהבהב בשקע תחת עין שמאל יש להניח שהאדם סובל מאבנים בכיס המרה או מעודף כולסטרול.

שינויים אחרים בגוון העור מתחת לעין שמאל עלולים להתריע על דיכאון ושינוי משמעותי במצב הנפשי.

ההתבוננות בפנים נועדה לעורר אותנו להעמיק בהתייחסותנו לבריאות ובוודאי שלא להוות תחליף לבדיקות מעבדה ו/או אבחון מדויק.

צרו קשר

× דברו איתנו